nazwa dokumentu: Nr IX/47/2011 z dnia 8 czerwca 2011 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Brzostek oraz przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji

 

UCHWAŁA Nr IX/ 47/11
Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 8 czerwca  2011 roku 

w sprawie: określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Brzostek oraz przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury i samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za pierwsze półrocze.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 i 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591; z późniejszymi zmianami) i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240  z późniejszymi zmianami) –  Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje: 

§ 1.  1. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy za pierwsze półrocze roku budżetowego zawiera elementy w szczegółowości nie mniejszej jak w uchwale budżetowej ze szczególnym uwzględnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

2. Ogólny opis budżetu gminy, uwzględniający między innymi:

1)       Dochody - zestawienie tabelaryczne dochodów według działów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody bieżące i majątkowe oraz krótki opis realizacji dochodów;  w tym:

a)       dotacje na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej i innych zleconych gminie ustawami;

b)       dochody z tytułu opłaty za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

2)       Wydatki - zestawienie tabelaryczne wydatków wg działów, rozdziałów i grup paragrafów klasyfikacji budżetowej oraz krótki opis wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach, w tym:

a)       wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczone

b)       wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  i innych zadań zleconych gminie

c)       dotacje udzielone z budżetu, z wyszczególnieniem:

-          dotacji podmiotowych

-          dotacji przedmiotowych

-          dotacji celowych

d)       wydatki na realizację zadań określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

e)       wydatki na realizację zadań określonych w ustawie - prawo ochrony środowiska

f)        wydatki majątkowe

g)       wydatki na obsługę długu publicznego

h)       wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych nie podlegających zwrotowi.

3)       Przychody i rozchody - zestawienie tabelaryczne z wyszczególnieniem poszczególnych tytułów.

3. Działalność pozabudżetowa - informacja z realizacji planu przychodów i kosztów Zakładu Gospodarki Komunalnej w Brzostku. 

§ 2.  1. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Brzostek za pierwsze półrocze roku budżetowego, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć obejmuje część tabelaryczną  i  część opisową.

1)       Część tabelaryczna obejmuje informacje w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale w sprawie wieloletniej prognozy finansowej , w tym informację o przebiegu realizacji przedsięwzięć.

2)       Część opisowa zawiera krótką charakterystykę poszczególnych wielkości ujętych w wieloletniej prognozie finansowej. 

§ 3. 1. Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury za pierwsze półrocze powinna obejmować:

1) Część tabelaryczną zawierającą zestawienie wykonania planów finansowych instytucji, w szczegółowości nie mniejszej niż w planach finansowych wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

2) Część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planów finansowych instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem odchyleń od planu. 

2. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za pierwsze półrocze powinna obejmować:

1) Część tabelaryczną zawierającą zestawienie wykonania planu finansowego wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

2) Część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planu finansowego, zakres świadczonych usług i przewidywany wynik finansowy na koniec roku budżetowego. 

§ 4. Traci moc uchwała Nr XLII/294/10 z dnia 14 lipca 2010 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Brzostek oraz przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury i samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za pierwsze półrocze. 

 § 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku. 

§ 6.  Uchwała podlega ogłoszeniu poprzez rozplakatowanie na terenie gminy Brzostek. 

§ 7.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 
informacje wprowadził:Ewa Szukaa
data dodania: 8 Czerwca 2011
data modyfikacji: /
data wyworzenia: / 8 Czerwca 2011